niedziela, 11 lutego 2018

#8 Sałatka z kurczakiem i awokado

Kolejna długa przerwa, już trzecia, ale w końcu do trzech razy sztuka, prawda? :)

Ostatnio zwróciłem uwagę na problem jakim jest obfita kolacja. Zauważyłem, że postępuję na odwrót -jem lekkie, niewielkie śniadania, a kolacje z reguły obfite.

Odpoczywając od nauki postanowiłem zrobić wieczorem dobrą sałatkę z tego, co mam w domu.
I właśnie tak powstała moja kolacja.

Składniki na 2-3 porcje:
  • 1 filet pojedynczy z kurczaka
  • sałata (w moim przypadku mix sałat)
  • dojrzałe awokado
  • ogórek
  • cebula
  • marchewka 
  • słonecznik 
  • sól, pieprz, papryka słodka i ostra
Kurczaka kroimy w kostkę, przyprawiamy solą, pieprzem, papryką słodką i ostrą. Ja ugotowałem kurczaka na parze, ale można go równie dobrze usmażyć na niewielkiej ilości oleju.

Marchewkę obieramy, trzemy. Awokado obieramy, usuwamy pestkę i kroimy w półplasterki. Cebulę i ogórka również obieramy (ogórka wystarczy dobrze umyć pod ciepłą wodą, nie trzeba go obierać) i kroimy w półplasterki.

Słonecznik prażymy na suchej patelni.

Wszystkie składniki wykładamy na talerze bądź do misek. 

Dodatkowo można przygotować sos na bazie jogurtu z ziołami, pieprzem, solą i ewentualnie czosnkiem. Ja polecam dressing miodowo-musztardowy:
  • 2 łyżeczki ostrej musztardy (np. rosyjskiej)
  • łyżeczka miodu
  • łyżeczka soku z cytryny
  • 2-3 łyżki oleju/oliwy 
  • sól
  • pieprz
SMACZNEGO :) 



1 komentarz: