sobota, 7 kwietnia 2018

#23 Muffiny cytrynowe

Okres wielkanocny pochłonął mnie tak bardzo, że zapomniałem o blogu i oddałem się innym sprawom. Całe szczęście, niektóre potrawy wielkanocne można przygotowywać również poza tym świętami. Idealnie sprawdzą się właśnie cytrynowe babeczki!

Na 14-15 sztuk potrzebujemy:

  • 200g masła
  • 4 jaja
  • 150g cukru
  • 200g mąki pszennej
  • 2 łyżeczki proszku do pieczenia
  • sok z jednej cytryny
Masło ucieramy z cukrem na puszystą masę. Następnie dodajemy po jednym jajku, ucieramy na wolnych obrotach. Wlewamy sok z cytryny (nie zwracamy uwagi na konsystencję masy, sok z cytryny może zaburzyć trochę harmonię i masa się lekko zważy). Dodajemy stopniowo mąkę i niezbyt długo miksujemy, do połączenia składników.

Piekarnik nagrzewamy do 180 stopni, wykładamy formę do babeczek papierowymi papilotkami i nakładamy ciasta do ok 3/4 wysokości foremki. Pieczemy ok. 25 minut.

Idealnie sprawdzi się do babeczek klasyczny lukier, na który będziemy potrzebowali:
  • 120g cukru pudru
  • 3 łyżki soku z cytryny
Dokładnie mieszamy. Polewamy schłodzone babeczki. Można dodatkowo udekorować kolorową posypką.



SMACZNEGO! :) 


3 komentarze:

  1. o, a właśnie jutro mam w planach cytrynowe :) Twoje wyglądają smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I są przez długi czas wilgotne, czyli takie jak lubie. Dziękuje i smacznego! :D

      Usuń
  2. Cytrynowych muffinek jeszcze nie próbowałam :)

    OdpowiedzUsuń