wtorek, 30 grudnia 2014

#1 Kurczak w szynce szwarcwaldzkiej, ziołowe frytki, puree i sos malinowy

Na początku chciałem was powitać - znowu. Poprzednie wpisy w okolicach października zniknęły z niewyjaśnionych przyczyn. Miałem nie kontynuować, ponieważ to już jest trzecie podejście. Ale kilka osób uświadomiło mi, że czemu nie! W takim razie zaczynamy... Dzisiaj w menu (nie)zwykły obiad. Jest bezglutenowy i mam nadzieję, że osoby z celiaklią oraz osoby na diecie bezglutenowej (np ja, ale o tym kiedy indziej) go polubią. Enjoy! :)
Przepis na 4-5 porcji.

Kurczak w szynce:

  • 1 podwójny filet z piersi kurczaka
  • 10-12 plasterków szynki szwarcwaldzkiej (ja miałem bezglutenową, informacje na etykiecie)
  • oliwa z oliwek
  • bezglutenowe przyprawy (większość jest bezglutenowa, czytajcie etykiety!) pieprz, sól, papryka słodka
Sposób przygotowania:
Kurczaka myjemy, osuszamy i kroimy w paski. W miseczce mieszamy ze sobą pieprz, sól i paprykę. Każdy kawałek mięsa obtaczamy w naszej mieszance i zawijamy w plaster szynki. Układamy na blasze wyłożonej folią aluminiową, skrapiamy oliwą i pieczemy około 25 minut w 180 stopniach. 

Puree ziemniaczane:
  • 0,5kg ziemniaków
  • 100g masła
  • 8-10 łyżek gorącego mleka (lub 2 łyżki śmietany 18%)
  • sól
Ziemniaki myjemy, obieramy, płuczemy, przekrawamy na pół i gotujemy z dodatkiem soli oraz połową naszego masła (wtedy nam nie wykipią pod przykryciem). Później odcedzamy i przeciskamy przez praskę. Dodajemy do nich resztę naszego masła i czekamy aż się roztopi. Dodajemy mleko (lub śmietanę) i tłuczemy do uzyskania jednolitej masy. 

Ziołowe frytki z marchewki
  • 4 duże marchewki
  • oliwa z oliwek
  • bezglutenowe przyprawy sól, pieprz ziołowy, tymianek, ostra papryka
Marchewki myjemy, obieramy, płuczemy i kroimy w słupki. Przekładamy do miski, skrapiamy oliwą, dodajemy przyprawy i mieszamy. Pieczemy na blasze wyłożonej papierem do pieczenia ok. 20 minut w 200 stopniach (lub w temperaturze pieczenia kurczaka, ok 40 minut).

Sos malinowy
  • sok z połowy cytryny
  • 2 łyżki cukru
  • 150g mrożonych malin
  • 150 ml wody
Sok z cytryny zagotowujemy z wodą i cukrem. Dodajemy nasze rozmrożone maliny i gotujemy bez przykrycia do czasu zredukowania, dosyć często mieszając. Po wyraźnym zagęszczeniu sosu, przecieramy go przez sitko. 

A jutro przepis na mój ulubiony sernik wiedeński! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz